A szám a színház és a performansz pszichoanalitikus kapcsolódásait, értelmezési lehetőségeit járja körül Karen Jürs-Munby, Orbán Jolán, Kérchy Vera, Egri Petra és Pintér-Németh Nikolett tanulmányain keresztül, a posztdramatikus színház, Artaud, Abramovic, Ladik Katalin és az Eufória című sorozat színházi betétjének elemzéseivel.
A pszichoanalízis a színházból, a drámából született, az én születését, alap-konstrukcióját Freud számára Oidipusz király és annak újkori változata, a Hamlet mutatta meg. És visszafelé is: az énteremtés folyamata, az Ödipusz-komplexus, a hisztéria, a trauma pszichoanalitikus megértése visszavetült az irodalom, a színház, a kultúra színterére. A színházban benne rejlik valami esszenciálisan pszichoanalitikus, mely ismétli, használja az emberek között történő önteremtő nyelvi-testi eseményt. A performansz radikálisan új, posztmodern színi formájának jelentősége pedig a test színpadi megcselekvésében rejlik.
A szám elérhető itt: http://imagobudapest.hu/10-lapszam/64-szinhaz.html