Galéria

Parallel történetek / Program

IV. Magyar Pszichoanalitikus Filmkonferencia, Pécs, 2012. november 20-22. Pécsi Tudományegyetem (a Zsolnai Kulturális Negyedben) és az Apollo Moziban

 

A konferencia absztraktfüzete letölthető innen.

A konferencia szakmai programja letölthető innen.

(frissítés: 2012. 11.15.)

A programváltoztatás jogát fenntartjuk

 

Meghívó
Xantus Jánosra és Popper Péterre emlékezve filmvetítést szervezünk 2012.november 23-án (péntek) 22.00 órától az Apolló Artmoziban.
Cím: Pécs, Perczel u.22.

Vetítésre kerülő filmek:
Szenes Andrea: Pszichológus az ágyon
Xantus János: Etetés

A veítésre minden érdeklődőt szeretettel várunk! A belépés díjtalan.
A meghívó letölthető innen. /write/files/popper_xantus_megemlekezes.doc

 

Felhívjuk a konferenciára jelentkezett előadók figyelmét, hogy az előadás lemondása esetén a jelentkezési díjat 2012.október 15-e után már nem áll módunkban visszafizetni.

 


Előadások, műhelyek:

 

  • András Csaba: „Freud halott, nem igaz?” – Lars von Trier Antikrisztusának pszichoanalitikus olvasata
  • Angelusz Iván, Soós Katalin, Groó Diána: Ide bevándorlók! című dokumentumfilm sorozat és annak tapasztalatai
  • Balázs Ambrus: Korai lelki sérülések megjelenése három videoklipben
  • Bálint Katalin,  Pólya Tibor: Mentalizáció és érzelmi elköteleződés. A belső fokalizáció vizuális kódjainak hatása a filmbefogadói folyamatokra.
  • Berta Ádám, Takács Mónika: Teljes üresség: Gaspar Noé: Enter the Void
  • Berta Zsóka: Családi horror apákkal az asztalfőn
  • Blaskó Ágnes: Dráma a vásznon, katarzis az utcán
  • Czirják Pál: Traumák és nézőpontok
  • Csönge Tamás: A rózsaszín múmia
  • Daniel Dayan: Two Parallel Readings of Fiction Cinema
  • Dragon Zoltán: Mit nézel?! – A nézői szubjektum problematikája az újmédia tükrében
  • Erdélyi Ildikó: Álom-munka filmben
  • Erdélyi Ildikó, Fecskó Edina, Móra László Xavér, Hegedűs Attila, Sáfrány Eszter, Erdei Kata: Filmes dráma Kay Pollak Hétköznapi mennyország című filmjével
  • Fecskó Edina , Urbán Szabolcs , Martos Tamás: A film hatása a nézők kapcsolati élményére
  • Grosch Nándor, Fecskó Edina: Gyermekfilmkészítés a pszichoanalitikus alkotáselméletek tükrében
  • György Péter: Az NDK mélyén
  • Győri Zsolt: A Ragyogás kétszer
  • Hirsch Tibor, Kugler Gyöngyi: „Világközi átjárók” amerikai gyermekfilmekben
  • Hódosy Annamária: A függetlenség (n)Apja. A szabadságharc családrománca Hollywoodban
  • Hubai Gergely:Everything but the Owl: The Oedipal Remakes of American Cinema
  • Indries Krisztián: Az utolsó vonat
  • Kakasi Ágnes: Tanúság és terápia a digitális történetmesélés műfajában: Írországi bevándorlók multimédiás vallomásai
  • Kékesi Márk Zoltán: Igazság és útkeresés az elmúlt két évtized román filmművészetében
  • Kérchy Vera: Melankólia mikro és makro szinten
  • Kis Katalin: Cinematikus identitásszörnyek
  • Korda Eszter:Órák, évek, ének - Virginia Woolf összes művei egyetlen filmben
  • Kovács András Bálint: AVATAR - How Movies Move Us
  • Kőváry Zoltán: Siegfried. Egy veszedelmes viszony személyes és szellemtörténeti vonatkozásai. Freud-Jung-Sabina
  • Mezei Sarolta: Vágyak és határok Hans Canosa A nő másik arca című filmjében
  • Murai András, Tóth Eszter Zsófia: Szembesítés – a múlt rekonstrukciója dokumentumfilmen
  • Papp-Zipernovszky Orsolya , Kovács András Bálint: Filmnézés közbeni oksági következtetések vizsgálata
  • Péter Orsolya Márta - Túry Ferenc: Útazás Afrika és az emberi lélek mélyére - gondolatok Marco Ferreri Milyen jóízűsek a fehérek (Y'a bon les Blancs, 1988) című filmjéről
  • Pintér Judit Nóra: Izland és az apa neve
  • Pudics Zsuzsanna, Klausz Péter: A film és a pszichodráma kapcsolódása
  • Sághy Miklós: A nők és Szinbád: A nemek politikája Krúdy Gyula és Huszárik Zoltán parallel történeteiben
  • Samu János: Az el(nem)beszélhető test(kép)
  • Sipos András, Kulcsár Gabriella: Csapda – Egy szélhámos vallomásai
  • Stark András, Kovács Petra: A pszichoanalízis kezdeteinek visszatükröződése és a „veszélyes vágyak” a filmművészetben
  • Tarnay László: Voyeurizmus és/vagy közvetlen tapasztalat Andrea Arnold Red Road című filmjében  
  • Tölgyes Arabella , Bálint Katalin, Kőváry Zoltán:  Identifikáció és szorongás. Lars von Trier Melankólia című filmjének befogadás-vizsgálata
  • Ureczki Eszter: Testet öltő történet: adaptáció és térbeliség Andrea Arnold Üvöltő szelek (2011) című filmjében
  • Varga Rita: A vámpírok filmes reprezentációja
  • Virágh Szabolcs: Történetek és metatörténetek az In Treatment című amerikai tévéfilmsorozatban
© 2010–2024 Imágó Egyesület Impresszum | Sitemap